Har testat på Finax färdiga pannkaksmix och oj vad gott det var! Lättare plättsmet får man nog söka efter. Det enda du behöver göra är att tillsätta 5 dl kallt vatten och skaka om ordentligt. Låt stå i 5 minuter och sedan är det bara att steka. Förpackningen är lätt att blanda i och det det stänker inte åt alla håll (bara du minns att sluta öppningen ordentligt då du skakar förpackningen). Det går enkelt att hälla ut smeten från förpackningen i stekpannan och så slipper man ju en massa onödig disk! Av en förpackning blir det 10-13 st plättar.

Skall jag vara ärlig så har jag alltid blivit bortskämd med min fammos underbart magiska plättar och ingen kan steka lika goda som henne. Men de här plättarna är inte fy skam de heller (förståss inte nära fammos, men goda ändå!). Skall försöka få in fammos recept här också. Brukar ha en förpackning hemma i skåpet då jag snabbt vill steka plättar som mellanmål eller till crêpes. De har även blivit godkända av min ”normala” man så de kan inte skilja så mycket från vanliga plättar.

Så den här produkten får helt klart godkänt med god marginal av mig. Mums för plättar med vaniljglass och bär!