Jag var på ”mat för livet”-mässan i Kista i helgen och det var nog en av de bästa mässor jag varit på, utan tvekan. Känslan av att få gå omkring bland alla utställare och få smaka på allt vad som erbjöds utan att varje gång behöva fråga ”är det glutenfritt?” var obeskrivlig! Dessutom fanns där en massa intressanta nya produkter son förhoppningsvis också anländer till våra finska butiker i något skede! Vi hade ju barnvakt med oss så Tilde slapp mässan och fick istället spendera dagen med mommo, moster och kusin Leo. Meja var med och skötte sig exemplariskt, nöjd och glad hela mässan igenom. Jocki (min man) var med och han konstaterade att trots att vi varit tillsammans i över åtta år så har han under denna mässa ätit mer glutenfritt än han gjort under dessa åtta år tillsammans. Det var riktigt kul att ha honom med så att jag kunde fråga vad en ”normal” tyckte om produkterna. Han sprang omkring lika ivrigt som mig och smakade (mest blev det nog ändå kokosbollar och hästkorv (!!!) för hans del, men ändå!)

Vill varmt rekommendera den här mässan för alla med keliaki, besök den nästa gång den hålls, det är absolut värt det!!

Pågens färska glutenfria bröd, igen höjdare

Mixwell, olika glutenfria mixer som verkligen överraskade positivt i smak och konsistens.Supergott

Meja var som en solstråle hela mässan, men bäst var nog att få åka hem till moster och kusinen igen