Etiketter

, , , ,

Mer traditionellt julgodis än ischoklad hittar man väl inte. Personligen gillar jag inte riktigt bara ischoklad som sådan utan någon extra smaksättning och därför har det inte blivit att att göra det på många år. I fjol gjorde jag dock ischoklad med mörk choklad och droppade i lite pepparmintsdroppar och vips så hade jag ett godis jag tyckte riktigt mycket om! De här godingarna gjorde jag idag och de är nu i säkert förvar (så Jocki det är ingen vits att du letar!) och tas fram lagom till julafton! 🙂

Ischoklad med smak av pepparmint

  • 100 gram kokosfett
  • 200 gram mörk choklad
  • pepparmintsdroppar el pepparmintsarom
  • formar för ischoklad (ca 50 st)
  1. Smält fettet och chokladen i vattenbad.
  2. Droppa i lagom med pepparmintsarom (lönar sig att smaka så att det inte blir för kraftig smak).
  3. Rada ut formarna och fyll dem.
  4. Ställ in i kylen eller ställ svalt och låt stelna.
  5. Förvara dem i kylskåp i burk (gärna med lock) med smörpapper emellan.

God Jul!

