och fredagsmyyyyys! 🙂 Jag är så glad över min Big Popper från OBH Nordica. Den har varit i säkert förvar länge men det är först nu på senare tid som jag börjat inse hur bra den är! Lätt som en plätt att poppa lite pop corn så här på fredagskvällen. Och så känns dom ju lite hälsosammare också än de poppisarna som man poppar från färdiga påsar. Det som är bra med de här pop cornen är också att Tilde kan äta av dem utan att man behöver fundera på hur mycket salt hon får i sig. För henne är pop corn alltid pop corn..med eller utan salt så spelar ingen roll! 🙂

Så nu är det soffan och kanske också en bra film som gäller..och så pop cornen förståss.. Mitt sätt att krydda poppisarna får alltid några att höja på ögonbrynen men såhär har jag gjort länge, länge..Tror att ideén föddes då jag såg filmen ”Poetic Justice” där Janet Jacksons karaktär kryddar pop corn med tabasco..mm tänkte jag det här bör provas. Sen minns jag inte om det var min kusin som jag en tid delade lägenhet med som fick mig att till slut testa…eller om det var jag som fick henne och Calin att också börja göra det?? Hmm Hanna, hur var det riktigt med detta? I alla fall så äter jag inte mina pop corn utan tabasco mera. Mums! 🙂

