..och så var dagen här som vår äldre dotter gått och väntat på i tid och evighet..hennes födelsedag, hennes 3-års dag! Som vi har pratat och funderat och ritat in i kalendern, räknat veckor och räknat dagar..och så äntligen är dagen D här.

Som sig bör så är det sång och paket vid sängen direkt från morgonen som gäller..helt enligt traditionen! Jag slängde in en nyhet i morgonfirandet (men som säkert kommer att krävas i fortsättningen också, även av mannen i huset skulle jag tro!) nämligen en liten bakelse i form av en cupcake. Inte den vackraste jag åstadkommit men i detta fall är det absolut viktigast att den har ett blått ljus och blått strössel, dagens födelsedagbarn har nämligen EN absolut favoritfärg och det är färgen blå. Hade tänkt göra glasyren blå med hjälp av lite saft från blåbär med tyvärr så hade alla blåbär tagit slut så det fick bli en brun variant i stället. Jag använde detta recept till muffinsen och delade det med tre, det blev 6 st muffins. Recept till glasyren tog jag härifrån och använde glasyr nr 2. Tog ca 30 gram smör, ca 1,5 dl florsocker, 2 tsk kallt kaffe och 1 msk kakao.

Kalasar gör vi om någon vecka så idag så tar vi dagen lite som den kommer och firar vår lilla stora 3-åring för oss själva 🙂

Grattis Tilde, mammas lilla hjärta!