Taggar

,

Hipp hipp hurra för bloggen idag! Det är exakt ett år sedan som jag publicerade mitt första blogginlägg! Jag startade denna blogg för att hålla upp inspirationen med att laga mat, få nya idéer, samla recept och även för att kunna inspirera andra. Eftersom jag har keliaki så var det ju även naturligt att bloggen fick en glutenfri prägel. Nu då jag ser tillbaka på året som gått så kan jag lugnt säga att min inspiration att laga mat hela tiden funnits där, trots att det så klart vissa dagar känns som att mat är det sista jag skulle vilja eller orka göra. Tack vara andra bloggar och receptsaiter har jag inspirerats till att komponera många goda rätter och det att hitta på egna recept är faktiskt något som jag tycker är något av det roligaste som finns just nu då det kommer till matlagning och bakning.

Så nu sitter jag här med min blogg och i skrivandets stund läser att 102 423 personer har besökt denna blogg under det gångna året. Det är knappt så att jag kan tro att det är sant! Och målet spräcktes med god marginal, underbart!🙂

Tänkte ta en lite tillbaka blick på bloggåret som gått.. Hela 171 inlägg har jag hunnit med och fått 300 kommentarer (härligt!), det är ju trots allt kommentarerna och den fina responsen som sporrar mig till att blogga vidare!

Det absolut mest lästa receptet på bloggen är marängcrisptårtan som lästs 6 209 gånger..oj vad många som skall ha njutit av den söta skapelsen🙂 Kladdkakan med apelsinglasyr hör även till ett av de recept som verkar vara omtyckt, och jag kan förstå varför!

Ett recept som jag fått mest personlig feedback på och som har spritt sig som en löpeld är glutenfria knäckebrödet med frön. Har från olika håll fått höra hur det går hem hos alla och en var..om du inte provat det så gör det nu! Fick här i dagarna höra om en som ätit av det och börjat kalla det ”Muminbrödet”! Kanske jag borde ändra titel på det i receptet🙂 Härligt med feedback, älskar sånt!🙂

Min egna höjdpunkt under året som gått måste nog helt klart vara då jag vann Valios recepttävling med detta recept, det var en oförglömlig händelse..det är också ett av blogginläggen som toppar besökarstatistiken på dagsbasis (läs här om det)! Så jag måste tydligen börja kocka med kändisar lite oftare😉 (man kan alltid drömma!)

För att riktigt fira min blogg som kommit att bli mig väldigt kär så lagade jag en trerätters middag under helgen. Till förrätt blev det ugnsgratinerad hummer, varmrätten bestod av nöt innerfilé, rödvinssås (recept till såsen hittar ni här, jättegod. Orginalreceptet hör till en av mina absoluta favoriter, Leif Mannerström! Tänkte på riktigt börja gråta då han föll ut ur Kockarnas Kamp!!🙂 ), tomatsalsa och fikon med getost. Och till efterrätt blev det chokladpannacotta med limemarinerade jordgubbar, en ny favorit för mig tror jag bestämt! En väldigt bra orsak att fira och ett bra tillfälle att kocka god mat!

Så tack för att ni följt med under det gångna året och välkomna att fortsätta följa bloggen! Skulle det bara vara möjligt så skulle jag bjuda er alla på något gott..kanske jag kommer på ett sätt någon gång i framtiden! Kom gärna med tips, idéer, förslag, åsikter vad ni vill läsa om här på bloggen..eller om vad som helst. Älskar att läsa era kommentarer och tankar, det är som sagt det som är det underbara med att blogga!

Så tack för detta år, nu kör vi vidare med nya recpet och nya utmaningar!

Kram: Mia