Jag måste bara avreagera mig lite.. Vi hade en riktigt gnällmorgon hemma där båda flickorna tydligen hade bestämt sig för att gråt och skrik var morgonens melodi. Det var allt från skrik över vem som skulle få gå med mina solglasögon (inomhus!) till strid vem som skulle få ha en viss legogubbe (märk väl att vi har ca 20 st gubbar, men det var bara en som tydligen var speciell). Jag sprang omkring och försökte få något gjort för Tilde skulle iväg genast från morgonen på teater med sin dagisgrupp så det var viktigt att vi inte blev sena (denna morgonen också..).

Äntligen i bilen brukar de lugna ner sig, så även denna morgon och jag brukar njuta av att få lyssna på lite radio. Radio x3m har ett toppen morgonprogram som heter Succemorgon och det brukar vara min stund på morgonen då jag slappnar av efter en hektisk och krigisk morgon med sköna skämt och historier av Janne, Iza och Ted.

Men idag..när jag skulle ha behövt ett gott skratt som allra mest..vad har de inte på agendan då jag rattar in radio X3M.. Jo en tävling som heter ”Brittiska knixet”! Tävlingen går helt ”enkelt” ut på att man skall lista ut vad en ordkombination blir på engelska, utan regler (för de är hemliga!!) eller andra tips eller anvisningar och jag fattar absolut noll! Och här sitter jag nu, mer frustrerad än vad jag var innan jag satte mig i bilen. Nej det är inte okej, inte schyst alls!!

Blir nog att baka något riktigt gott när jag kommer hem!

Damn you Succemorgon!!

