Nu är det så nära att jag nästan kan känna värmen från den thailändska solen! 🙂 Imorgon bär det av med familjen till Thailand och väskorna är snart packade för vår månads långa vistelse. Vi har hyrt ett hus som skall bli vårt hem under månaden där (kolla in stället här). Nu börjar dock resefebern kännas av, om det med resefeber menas kaos och fjärilar i magen blandat med en oro över att vi kommer att glömma något av det mest väsentligaste grejerna (och då menar jag inte flickorna för dem kommer jag nog ihåg!). Som tur är har mamma varit här och hjälpt till med att underhålla de små (och städat och hängt och vikt tvätt mellan varven) medan jag febrilt försökt att packa ner något vettigt i våra kappsäckar. Nu sitter vi här och njuter av en god pizza beställd från Dennis och hjärnan går på högvarv med att checka av allt som skall med. (och fortfarande är inte kappsäckarna helt packade..nå vi åker ju iväg först tolvtiden imorgon så nog skall allt vara klart innan dess!)

Herregud jag har varit så tankspridd och uppe i mitt packande idag att när klockan närmade sig 18 så slog det mig att jag helt glömt bort att ge flickorna någon middag! Och det ni skall ni vet att inte händer här hos oss, vi äter alltid middag vid fyra halv fem tiden. Men oj som de sedan åt då jag äntligen fick värmt lite korvsås och ris till dem, stackarna! 🙂

Så en månad framöver så kommer det kanske inte så mycket nya recept här på bloggen. Skall försöka få in några inlägg i alla fall, men det kommer nog mera att berätta om hur vi har det (så varning för mycket semesterbilder för er som känner att ni absolut inte vill se sådant!) 🙂 . Fast äta bör vi ju trots allt göra även om jag inte kommer att stå för matlagningen själv och intressant blir ju att se hur jag kommer bli förstådd med min keliaki..Finlands keliakiförbund hade i en tidning publicerat en text som berättar att man har keliaki och måste äta en kost fri från vete, korn råg och havre..där fanns en översättning bl.a. på thailändska så den lönar det sig säkert att ta med..får bara hoppas på  att den är korrekt 🙂

Nu skall jag ta mig i kragen och packa det sista och sedan är det nog bästa att krypa ner  i säng..det blir en lång dag imorgon..10 timmar flyg är inget jag precis ser fram emot men det skall nog gå bra!

Hej på er..nästa gång rapporterar jag från Thailand!