Nu har vi spenderat första dagen på thailändsk mark. Trötta men lyckliga är vi över att vara framme. Vi startade redan efter lunch hemifrån igår för att slippa tidspress, JAG hade då räknat ut att vi skulle vara på plats tre timmar innan planet skulle iväg..för JAG hade ju kollat upp att planet gick klockan 17.00. Väl framme på Vanda flygfält tar jag en noggrannare titt på biljetten och hoppsan, planet går först 18.30. Så tidspress slapp vi allt 🙂 Så efter två timmar i bil till flygfältet, ca 5 timmar på flygfältet, 10 timmar i flyget (med mycket lite sömn trots nattflyg) och ännu nästan 3 timmar resa innan vi anlände till huset måste jag nog säga att våra flickor är otroliga. Visst var de trötta på planet och Meja hade lite svårt att komma till ro (hahaaa ni skulle ha sett henne ligga i babykorgen som vi lånade på planet, vår ”lilla” är inte så liten mera men nog var det bekvämare för alla!), men maken till lugna och snälla barn då det gäller har jag nog inte sett. Till och med bilresan till vårt hus, trots att den tog längre än beräknat på grund av olika omotiverade stopp av vår chaufför, så gnälldes det inte en endaste gång. Det var snarare jag som höll på att tappa tålamodet och gång på gång undrade hur långt det kunde vara kvar 🙂

Men väl här har vi hunnit packa upp och installera oss i vårt hem, simmat i poolen tills vi blev skrynkliga som russin, lekt i parken, ätit mat och ätit glass, lekt på stranden och till sist somnade vi alla i samma sovrum, jag och Jocki med armarna om varsin utslagen tös. Vaknade lite senare, väckte Jocki som nu sitter och ser på Solsidan på Ipaden (underbara teknik!)..men nu tackar vi för oss, går och lägger oss och hoppas på en underbar dag imorgon igen.

Over and out!