Här kommer en massa upprepningar igen..solen skiner, vi njuter och maten smakar gott!🙂 Men om jag skall klaga på något (för det hör väl till att man inte skall vara för nöjd?!🙂 ) så är myggorna här rent ut sagt för djävliga! Om jag lider hemma på sommaren av dessa onödiga flygfän så är det inget mot vad jag lider nu. Betten kliar så jag håller på att skrapa bort allt mitt skinn och nya bett kommer det, åtminstone tio varje kväll! Så brun kommer jag inte att vara då vi kommer hem, får vara glad om jag har någon hud kvar på kroppen alls efter detta! Nå nej, nå nej, inte är det nu riktigt så illa..men kliar gör det…och massor!

Men annars så kan jag inte annat än upprepa mig och berätta att vi njuter i fulla drag och solen skiner om möjligt ännu varmare nu än när vi kom hit. Vi hade ju en lite regnigare dag med regn och åskskurar under dagen men det var faktiskt bara skönt. Och flickorna tyckte också det var kul med lite vattenpölar att hoppa i för omväxlingsskull. På kvällen var vi till en ny restaurang, Kims Beach. Fräscht och fint belägen nere vid stranden..men maten var så där..smakade inte så mycket. Men vi kan bra tänka oss att gå dit igen eftersom det var ett mycket mysigt ställe. Och maten varierar mycket beroende på vem som står i köket har vi märkt, så kanske har vi bättre tur nästa gång🙂

I måndags var vi på marknad inne i Ban Phe. Strövade runt lite men hann inte se så väldigt mycket. Flickorna var svettiga och klibbiga så vi gick ett snabbt varv. Hann i alla fall köpa varsin Angry Birds t-skirt till dem (kul då de här även har Angry Birds-motiv på flickkläder!) och varsin klocka.

Vi har ju varit helt ensamma här på området i över två veckor, det har bara varit vi och personalen som består av två städerskor, en trädgårdsmätare och en allt-i-allo. Men nu är den ”lyxen” över. Stället har nu invaderats av ca 15 personer som deltar i en Coachningskurs dragen av husområdets ägare. Så lugnet är borta, men det gör faktiskt inte så mycket. Kul med lite andra ansikten emellanåt också. Och Tilde tycker det är extra kul eftersom det kommit andra barn hit också, så hon har kompisar att busa med.

I gårkväll åkte vi in till Mae Pim och Sunshine Bar, en av restaurangerna som fanns med på restauranglistan. Igen ingick det skjuts till och från restaurangen och denna gång fick vi åka en riktigt fin bil, Toyota Fortuner (eller hur Hanna?! Rätt märke i alla fall) körd av självaste ägaren till restaurangen. Tilde sa då vi hoppade in i bilen: ”Men det här var nog en fin bil, vackra säten.”🙂 Restaurangen var ren och snygg och maten god så denna restaurang platsade bland våra topp tre! Vi har äntligen hittat något som Tilde äter, chicken satay, det och *franskis går riktigt bra..Meja äter i alla fall några franskisar. Stort plus till restaurangens personal som var mycket barnvänliga. En av dem plockade genast fram spel och spelade med Tilde en stund och ingen suckade trots att vi spillde ut ett helt glas med apelsinjuice över bordet. Dit tror jag nog att vi tar oss igen. (*franskis är det samma som pommes frites)

Ikväll tog vi moppen och åkte till en restaurang vi åkt förbi flera gånger på väg in till Ban Phe. Bari Lamai, en lite mer exklusiv restaurang. Otroligt fint och på ett vackert ställe invid stranden. Hela kalaset, utan efterrätt gick på just över 1000 bath så det var helt klart i dyrare ändan. Restaurangen var i anslutning till ett hotell där ett rum kostar 3500 bath..per natt! Men fint var det och maten var riktigt god..kanske inte i klass med priset för godare har jag nog ätit för en mycket billigare slant, men i alla fall.

Nu har lugnet lagt sig i huset. Imorgon kommer svärmor och svärfar hit. De bor på ett hotell som ligger ca 1 kilometer från vårt hus🙂 Så nästa vecka bär det av till Pattay för shopping och eventuellt Tiger Zoo. Hade även tänkt utnyttja fammo och faffa lite så att jag och Jocki på tumis får åka in till marknaden i Ban Phe nästa måndag. De hade nämligen en hel”avdelning” med mat som jag inte alls hann se på eftersom flickorna inte orkade med trängseln. Så dit hoppas jag på att få återvända och i lugn och ro för att få se, dofta och kanske också smaka🙂

Då säger vi natinatt härifrån igen med lite bilder som avslut: