Jaha..då var det dags att packa väskan och ta farväl av allt och alla. Kan inte fatta att en månad redan har gått. På något vis går tiden mycket fortare här..trots att vi inte gjort så mycket annat än slappat vid poolen och ätit gott 🙂 Men nu är det i alla fall tid att åka tillbaka hem, vilket nog sist och slutligen känns ganska skönt..eller det är i alla fall vad vi intalar oss själva eftersom det inte är någon vits att tycka annat..men nog kommer jag att sakna detta klimat!

Vi har sagt ajöss till de vi träffat ofta under vår vistelse här och frågan alla ställt är: When you come again?? Och utan att ljuga har vi svarat att vi nog skall komma igen, när vet vi inte men har vi bara chansen så gör vi nog om detta när som helst. Det har varit helt underbart.

Tilde sa i förrgår ”Kan vi inte stanna en vecka till” och Meja högg igår in på sin första köttbit på en månad och har nu ätit kyckling med god aptit..så egentligen borde vi ju stanna nu när även hon vant sig med maten. Men nu skall vi nog hem och äta korvsås och potatis, Tildes högsta önskan.

Vi tog Calle och Marita till Hot Pot (restaurangen där du grillar din mat själv). Aningen kritiskt granskade de nog köttet som låg framme på sina fat men då de kom igång med grillandet så tyckte de att det var riktigt kul..och gott. Meja var trött och febrig så hon var inte på sitt bästa humör..och storasyster var kanske inte den snällaste hela tiden, men det var en bra kväll i alla fall. Lite bilder fick jag taget denna gång så nu får ni se hur ”grillen” ser ut.

Förutom att Meja hade hög feber i tre dagar så har vi klarat oss otroligt bra utan några sjukdomar eller magbesvär. Vi har inte ens bränt oss. Så turen har varit på vår sida.

Jag åt ju en fisk här som är en vad de godaste fiskrätter jag ätit någonsin. Idag var jag med i köket då de tillredde fisken så nu skall jag pröva på att kocka ihop rätten då jag kommer hem. Får skriva ett nytt inlägg om den upplevelsen för jag har både bilder och film från köket. Var hur kul som helst att få stå med och titta då de kockade i äkta thai anda 🙂

Nu är det dags att avsluta denna resa med att krypa ner i sängs..vi har avfärd imorgon kl. 5.30 (finsk tid 00.30) och anländer till Helsingfors kl. 17.00 finsk tid, vi har en lång resan framför oss. Så nu skall jag lägga mig och försöka att ställa in huvudet på att imorgon mötas av ca 2 grader varmt ruskväder..Huhu, vad jag kommer att sakna detta väder..men här är det och väntar på oss tills nästa gång igen! 🙂

Godnatt och nästa gång rapporteras det från finska breddgrader.

