Etiketter

, ,

Sempers Penne Arrabbiata, glutenfri

En nykomling i frysdisken på den glutenfria sidan är Sempers ”Penne Arrabbiata” pastarätt. Det är sällan jag köper färdigmat eftersom jag är uppvuxen med hemlagad husmanskost, så det sitter väl lite i ryggraden att det är husmanskost som gäller.. Och eftersom det inte fanns så mycket färdigmat som passade en glutenintolerant då jag var liten så fanns inte det alternativet där för mig på samma sätt heller. Men jag tycker att det är intressant att prova på då det kommer något nytt i hyllan och det är nog mycket behändigt att ha något färdigt i frysen för dagar då man varken hinner, orkar eller har lust att laga mat. Men det förutsätter ju att den färdiga maten man förvara i fyrsen också är god.

Sempers pennerätt beskrivs på förpackningen som ”pasta med het tomatsås” på svenska och på finska har den heta tomatsåsen också blivit kryddad med vitlök 🙂 I alla fall så förväntade jag mig inte så väldigt mycket av denna rätt men en dag då jag hade mycket att göra bestämde jag mig för att testa denna rätt med en bit färdiggrillad kyckling. Och jag blev faktiskt positivt överraskad av smakerna i pastan. Den heta tomatsåsen var faktiskt stark och hade en lagom hetta i sig. Mycket god pastarätt med ordentligt med smaker, mycket god för att vara köpt från frysdisken 🙂 Så en påse med Penne Arrabbiata kommer jag nog att ha hemma i frysen för bråda dagar 🙂

Glutenfri färdig pastarätt från Semper

