Taggar

, ,

..ja fast just i denna stund sitter jag med familjen uppe bland molnen. Vi gör en favorit i repris. Det blir Thailand för hela slanten för denna familj den närmaste månaden. Nu får det vara för våran del med regnet, rusket och den råa kylan. Hoppas innerligt på att snön ligger på marken då vi igen står med fötterna på finsk mark, vill ha ett vackert vitt vinterlandskap med lagom kyla då jag återvänder.

IMG_7165

Vi åker till samma ställe som i fjol. Till en liten charmerande sömnig fiskeby som heter Ban Peh. Samma hus som i fjol väntar på oss. Flickornas iver att få simma varje dag har smittat av sig och hela famijen är uppspelt och förväntansfulla. Tilde som redan är 4½ minns bra fjolårets resa och vet vad som väntar. Meja som bara var 1½ då vi senast var på plats ser fram emot allt som storasyster berättar om. Mejas glädje var inte av denna värld då jag berättade för henne att hon denna gång kommer att ha en egen stol i flyget. Överlycklig frågade hon mig gång på gång om det verkligen kan vara sant, har hon en egen stol, har jag verkligen köpt en egen stol till henne. Får bara hoppas att besvikelsen inte är för stor då hon inser att hon inte får ta med den då vi lämnar flyget🙂

Så för en månad nu kommer mina inlägg att innehålla väldigt mycke bilder och nada recept. Återkommer med recepten efter jul och nyår då vi igen andas vinterluften!🙂

Nu tar denna muminmamma semester med de finaste och käraste!

Kram på er!

IMG_7180