Absolut det största problemet vi har här..var skall vi äta idag då..och så myggen förståss! De jävla myggen! Meja har en massa illröda prickar men som tur är lider hon inte det minsta av betten, de verkar inte klia ett dugg. Tilde och jag däremot, vi får stora röda bett som kliar så att man håller på att tappa förståndet! Inte ens Bepanthen hjälper mot dessa djävulsbett.. Ni hör, jag är verkligen arg på dessa mygg!! 😉

Nåja tillbaka till maten, ett mycket trevligare ämne! Och verkligen, det största problemet här, VAR skall vi äta idag. Redan efter att vi ätit lunch brukar jag börja fundera var vi skall äta middag. Tilde brukar utbrista om jag råkar tänka högt om denna sak ”Men vi åt ju JUST!!?” Jag och mat..vad kan jag säga.

Vi var in till Ban Phe på marknad i dagarna..hade lite otur med vädret för ett rejält åskväder drog över precis när vi skulle söka oss hemmåt. Tur var att vi inte hunnit sätta oss i moppen ännu, och tur var också att vädret ganska snabbt drog förbi. Det enda ovädret vi haft hittills..och ärligt sagt så gör det inte något med lite oväder..då de håller i sig i ca 10 minuter vill säga!

Nu blev det ett litet avbrott här..en av dörrarna i huset går i lås om man stänger den och nu ropade en dov röst ”Kan någon öppna dörren?” Jo, Meja hade låst in sig..igen. Tur är så vet vi vid det här laget var nyckeln är 🙂

Men när jag nu började med problemen här kan jag ju lika gärna fortsätta med det ämnet. Bara så att ni inte behöver vara så avundsjuka på hur vi har det här.. hehee Här kommer det: ORMAR! Det råkade det sig så att det en morgon låg en lång smal sak och solade i skuggan vid poolen. En grön orm. Visserligen visade det sig att denna orm inte är giftigare än en huggorm men jag märker hur jag går och scannar av alla buskar och träd med ett helt annat öga efter denna incident. Vi fick även höra (väldigt tröstande) att det finns upp över 50 olika ormsorter här i Thailand, varav ca 8 INTE är giftiga.. Så ni förstår varför jag börjat titta extra noga i varje buske här på gården..

Vi har nu varit här i en vecka och det känns som om vi varit här i minst två. Dagarna är härligt avslappnade. Strandhäng på morgonen fram till lunch, sedan blir det oftast poolhäng på eftermiddagen.. behöver jag säga hur skööönt det är?? 🙂 Och vilken skillnad från i fjol. Flickorna är nu båda så stora så jag kommer på mig själv med att bara sitta och njuta medan de leker så nöjt..får nypa mig i armen för att se om detta verkligen är möjligt, kan jag faktiskt sitta här i en solstol utan att jag behöver passa upp någon hela tiden! Jo faktiskt..och tro mig, det gör jag så fort jag bara har chansen..lyx att få sitta där och bara iaktta mina skruttor då de leker.

Idag har vi faktiskt, mot alla rutiner, spenderat hela dagen på stranden. Tilde har hittat kompisar på en strand en bit härifrån så vi hängde där idag så att hon fick leka av sig lite. Förmiddagen gick åt till världens byggprojekt. En hel stad med sandslott byggde vi. Och när jag väl börjar kan jag inte sluta bygga det är ju så kul..men hjälpe det barn som kommer i närheten av mina slott! 😉 Fast det var faktiskt havet som kom och förstörde till sist. Roligt hade vi alla fall och njöt igen av varje sekund!

Nu har vi just kommit hem från en restaurang, magen full med härligt god och lagon stark Green Curry. Öronen är lagom ömma efter att i två kilometer lyssnat på Meja då hon hela vägen sjöng om ”OLLE en liten vit bil, som hjälper sin vänner i många mil. OLLE en liten…” Så nu lär jag tänka på Olle ända tills jag går och lägger mig. Ja just det,  jo vi har hyrt en lika fin moppe som vi tog oss runt med i fjol, alla ni som undrar.. 🙂

Ja och en negativ sak ännu..tänk vad grymt..vi är tvungna att tömma diskmaskinen själva..fattar inte hur jag skall orka med det!! 😉

Hej!

IMG_1221IMG_1298IMG_1302IMG_1312Vi ser inte på TV här, så när Tilde kom till en restaurang där TV:n stod på satt hon så här..bör nämnas att de visade en thailändsk version av The bold and theVar lite nyfiken att se hurudan nota vi skulle få efter detta restaurangbesök :)  IMG_1315 IMG_1322IMG_1329 IMG_1333 IMG_1342IMG_1369 IMG_1371 IMG_1374IMG_1380 IMG_1382 IMG_1388IMG_1395 IMG_1400 IMG_1410IMG_1417 IMG_1424IMG_1428

