Ahh, så var det veckolsut igen en gång. Känns skönt! Det har varit så mycket ledigthet den senaste tiden med resa och julledigt och nyår, så att jobba en full arbetsvecka tar på krafterna🙂

På Glutenfria muminmammans Facebook-sida kom det lite förslag på vad ni skulle vilja ha för recept till nästa. I helgen hade jag faktiskt tänkt ställa till med att baka något gott och laga någon god middag men eftersom jag känner att en uppdatering behöver ske redan idag här på bloggen så tänkte jag tipsa om mina godaste recept på salta pajer. Tänkte själv ikväll laga Kycklingpajen som hör till min mans absoluta favorit. Han påpekade här en kväll att ”Den brukade du väldigt ofta göra då vi nyss hade träffats..” med en suck sa han detta. Och jag konstaterade bara att jag skulle nog göra den lika ofta ännu om vi inte skulle ha blivit mera medvetna om vad vi äter..hälsosamt hit och hälsosamt dit🙂

Men paj är alltid gott, hälsosamt eller inte. Här är en lista på mina favoritpajer som passar till fredagsmyset såväl som till kalas och andra bjudningar.

Kycklingpaj med chilihetta

Tacopaj

Tomat- och mozzarellapaj

Kall räkpaj med avocado

Skall försöka komma med lite nya pajrecept snart, blev riktigt sugen på att komponera något gott nu då jag ser alla dessa goda recept!

Ha en skön fredag och ett härligt veckoslut!