Hurra! Jag har blivit nominerad, första gången sedan jag börjat blogga som detta händer mig och det känns ganska kul! Jojan, som har en intressant och avslappnad blogg om bl.a. kost och träning men även andra vardagliga ting, har nominerat mig. Jag råkade titta in på hennes blogg lite av en slump och så ser jag till min lycka att jag nämns..hon vill alltså att jag skall berätta sju saker om mig som ni läsare troligtvis inte vet om mig. Nu vet jag ju att många läsare känner mig mer än väl men jag tänker i alla fall berätta sådant som ni som nu inte känner mig alls knappast vet om mig. Efter att jag skrivit om mig själv så skall jag i min tur nominera andra bloggare vars bloggar jag följer, hur kul som helst! 🙂

7 saker om mig själv, aka Mia:

  1. Kommer ursprungligen från Finlands sydligaste stad Hangö, en liten underbar sommarstad som jag besöker så ofta jag kan. Har sedan bott en sväng i Helsingfors, 5 år i underbara Jakobstad och är nu bosatt i Åbo.
  2. Är utbildad barnträdgårdslärare/förskolelrare eller barnpedagog som det nu så fint skall heta. Innan det började jag studera till barnmorska men märkte ganska snabbt att jag inte trivdes i de studierna.
  3. Har spelat fotboll större delen av mitt liv. Tog en paus (ser det ännu som en paus!) eftersom damlagsutbudet inte var det bästa och sedan följde graviditeter och barn på det. Har dock en dröm om att småningom få dra på mig fotbollsskorna och lira lite skön fotboll, om så endast för skojs skull.
  4. Har också spelat innebandy både i Hangö och min tid i Jakobstad och har träffat de härligaste människorna via dessa sporter och därför finns även innebandyn alltid i mitt hjärta.
  5. Är usel på att lära mig språk men har en dröm om att en dag lära mig spanska..hur svårt kan det vara?? 🙂
  6. Lider för tillfället av sömnbrist så det sjunger om det men att kommit fram till det enda rätta; om jag inte tänker på hur lite sömn jag fått under de senaste nätterna så känner jag mig inte trött heller. Vaknar varje morgon och intalar mig själ att jag är pigg och kry..Det funkar faktiskt, nästan, äh, men det är värt att försöka i alla fall!!
  7. Är tvillingsyster till världens bästa tvillingbror och lillasyster till världens bästa storasyster..Det där med att ha en tvillingbror är ju toppen, då vi träffs brukar jag bli nerbrottade och inrullad i köksmattan, kramad så att jag tror att mina revben gått av och påbucklad så att jag ibland bokstavligen blivit blå..syskonkärlek då den är som bäst! Som liten kunde jag alltid söka skydd hos syrran när ”kärleken” blev för brutal men nu finns hon inte alltid till hands då det skulle behövas 🙂

Det om det och mig nu skall jag nominera några personer:

Skrutander

Lilla K

Byggare Mom

Janne Grönroos

Baka baka liten kaka

Matildas mat

Linda

Therése S

Jenkki

Ha en skön fredag allihop och ett skönt veckoslut..det tänker i allafall jag ha..njuta av vårvädret som förhoppningsvis håller i sig, och bara vara med familjen..och så skall jag sova lite också kanske, men bara kanske!